1. Home
  2. ❯
  3. Companies
  4. ❯
  5. Origin Broadband
  6. ❯
  7. Tamworth
Origin Broadband

Origin Broadband outages and service status in Tamworth, England

No problems detected

If you are having issues, please submit a report below.

Full Outage Map
  • Origin Broadband generated 0 outage signals in the last 24 hours around Tamworth, including 0 direct reports.

Origin Broadband is an Internet service provider and network operator based in Yorkshire. The company provides consumer and wholesale internet connectivity, including FTTC, ADSL2+, Leased Lines, wireless 'point to point' systems, and general fixed-line telecommunications services.

Problems in the last 24 hours in Tamworth, England

The chart below shows the number of Origin Broadband reports we have received in the last 24 hours from users in Tamworth, England and surrounding areas. An outage is declared when the number of reports exceeds the baseline, represented by the red line.

At the moment, we haven't detected any problems at Origin Broadband. Are you experiencing issues or an outage? Leave a message in the comments section!

Community Discussion

Tips? Frustrations? Share them here. Useful comments include a description of the problem, city and postal code.

Beware of "support numbers" or "recovery" accounts that might be posted below. Make sure to report and downvote those comments. Avoid posting your personal information.

Origin Broadband Issues Reports

Latest outage, problems and issue reports in social media:

  • chrislvkiz
    george (@chrislvkiz) reported

    @OriginBroadband my nat type is always showing strict how do I change it to open as it’s always been a problem but I keep getting fobbed off

  • rbikysx
    RBIXD (@rbikysx) reported

    Internets down till Friday so it looks like I'll be making absolutely zero money till then! Pog!! Tysm @OriginBroadband ilyπŸ₯ΊπŸ₯ΊπŸ₯ΊπŸ₯ΊπŸ₯ΊπŸ₯Ί

  • papafuzzz
    Liam (@papafuzzz) reported

    @OriginBroadband I have not been your customer for over a year, yet in the last week you have emailed me multiple times about picking my new deal. Your emails have no unsubscribe option, remove me from your database.

  • GamingPrince91
    The Gaming Prince91 (@GamingPrince91) reported

    @OriginBroadband need to fix this wifi issue 3 times in 3 nights its messed up wtf is going on

  • Schmell_DeCoffe
    Wake UP! and smell the Coffee (@Schmell_DeCoffe) reported

    @chrislvkiz @OriginBroadband now that TalkTalk have absorbed @OriginBroadband, you should be able to request that your service be migrated OFF of OB's terrible hardware and insistence on using DOUBLE NAT (this is what is causing your issue), and onto a TALKTALK line where it should fix your problem.

  • LonewolfClan01
    The Lonewolf Clan (@LonewolfClan01) reported

    Just a heads up on a possible problem. Black fox and Odin may not be able to stream this weekend due to tech issues with their I.S.P. they maybe back tomorrow or by Monday, depends on when @OriginBroadband get them back online. As they do seem to love cutting ppl off @ random

  • queenofinsanit3
    s (@queenofinsanit3) reported

    @OriginBroadband Why is my internet not working I’m getting a privicy notice saying blocking networks

  • YT_TNM_Official
    𝔗π”₯𝔒 𝔑𝔦𝔀π”₯𝔱𝔠𝔬𝔯𝔒 𝔐𝔦𝔡𝔒𝔯 (@YT_TNM_Official) reported

    origin broadband is down is anyone else having the same issue @OriginBroadband #originbroadband

  • mccali99
    mc california (@mccali99) reported

    @OriginBroadband the bull from origin Thank you for speaking to us, I am sorry to hear that you are not happy with the resolution offered. Β  We have gone over all of the evidence we have and we've given what we believe is a fair and reasonable resolution to your complaint – .

  • davidjbodman
    David Bodman (@davidjbodman) reported

    @OriginBroadband: Sorry we messed up, but we credited your account and now the next month is free. Also @originbroadband: You haven't paid last month's bill, so we're going to charge you Β£10 and limit your service in 7 days. How would you rate your service?