1. Home
  2. Companies
  3. TalkTalk
  4. Pencoed
TalkTalk

TalkTalk outages and service status in Pencoed, Wales

No problems detected

If you are having issues, please submit a report below.

Full Outage Map
  • TalkTalk generated 0 outage signals in the last 24 hours around Pencoed, including 0 direct reports.

TalkTalk offers broadband internet (ADSL), television (IPTV) and home service. TalkTalk also offers mobile phone and mobile internet service as mobile virtual network operator using the Vodafone wireless network.

Problems in the last 24 hours in Pencoed, Wales

The chart below shows the number of TalkTalk reports we have received in the last 24 hours from users in Pencoed, Wales and surrounding areas. An outage is declared when the number of reports exceeds the baseline, represented by the red line.

At the moment, we haven't detected any problems at TalkTalk. Are you experiencing issues or an outage? Leave a message in the comments section!

Live Outage Map Near Pencoed, Wales

The most recent TalkTalk outage reports came from the following cities: Pontyclun, and Pentre.

CityProblem TypeReport Time
Pontyclun Internet 2 months ago

Community Discussion

Tips? Frustrations? Share them here. Useful comments include a description of the problem, city and postal code.

Beware of "support numbers" or "recovery" accounts that might be posted below. Make sure to report and downvote those comments. Avoid posting your personal information.

TalkTalk Issues Reports Near Pencoed, Wales

Latest outage, problems and issue reports in Pencoed and nearby locations:

  • mattyaztec
    Wales-Golf-Madrid 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿 (@mattyaztec) reported from Church Village, Wales

    @HannahLewin12 @TalkTalk Well that sucks badly. Hope they sort it for you quickly can’t game like that. 🙁

  • StarrdLtd
    Paul Binning (@StarrdLtd) reported from Llantrisant, Wales

    @TalkTalk hello, I have continued Wifi problems where I every time I’m on a Zoom call the connection isn’t good enough and drops out. Please can someone call me so I don’t have to wait on hold forever?

  • Sullyphil1
    Sullyphil (@Sullyphil1) reported from Barry, Wales

    @TalkTalk You see...if you gave a monkeys about customer service you'd be on the phone to me,or emailing me..you have both my contact details...youre perfectly capable of picking up a phone but of course you never do.. disgraceful service..

  • SwearyKnitter
    SwearyKnitter (@SwearyKnitter) reported from Treherbert, Wales

    Has anyone ever tried to speak to a human being at @TalkTalk It's very difficult, then when you do get through, they're just doing heavy breathing down the phone and telling you they don't understand.

  • moretta_moon
    Moretta MoonShine (@moretta_moon) reported from Ferndale, Wales

    @OllyTed @owa_bob @BarneyCpt @ToddyFur @RonjaFur @Deadlysecret007 @mogsbear @brian_blackcat @brombelbeer1 @TalkTalk True they are just in it to fleece as many people as possible. and Bob My Internet has been locking up going slow and generally driving me nuts all week

  • RayDavi80338633
    Taffy 68 (@RayDavi80338633) reported from Betws, Wales

    Is anyone having issues with @Talktalk. My fibre broadband speeds drop to about 10meg at 9pm every night. This has been going on for over a month and can't get talktalk to sort it. Just woundering if anyone else is having similar problems. Talktalk are completely useless

  • P__TheLetter
    Stu (@P__TheLetter) reported from Bargoed, Wales

    @TalkTalk No thank you. I’ve decided to write to your CEO & Chairman instead. I’m sick and tired your awful customer service.

  • StarWeep
    Christie Gerrard💙 (@StarWeep) reported from Pontypridd, Wales

    Anyone having issues with TalkTalk tonight? Our phones won’t connect to WiFi. But our TV has. @TalkTalk

  • beccacogbill
    Rebecca Cogbill (@beccacogbill) reported from Llanharan, Wales

    @TalkTalk awful service.... just to activate a sim card which you sent.. only to be told I haven't got mobile account even thou I have been paying you for 5 yrs... Awful service

  • beccacogbill
    Rebecca Cogbill (@beccacogbill) reported from Llanharan, Wales

    Feeling the still the same, sky broadband isn't as good as they say.. totally gutted I moved from @TalkTalk .. surely I would get the same service as it's the same line . Xx

  • SwearyKnitter
    SwearyKnitter (@SwearyKnitter) reported from Treherbert, Wales

    @TalkTalk My query is in my tweets - how do you justify 'admin charges' of £12.50 for a failed direct debit? Will you cancel these fees?

  • allenpete1
    Pete Allen (@allenpete1) reported from St. Athan, Wales

    @TalkTalk good morning, our Internet is not working properly. Its very slow at the moment. We are nit sure ifs it been the weather that's done it but not working properly....Pete

  • P__TheLetter
    Stu (@P__TheLetter) reported from Bargoed, Wales

    Once again, shocking service from @TalkTalk Quite literally the WORST company I have ever had the displeasure to deal with 😡😡😡

  • goddessdeeva
    Dee of the Endless (@goddessdeeva) reported from Pontypridd, Wales

    I'm bloody furious @TalkTalk after making me run through tests I told him I'd already done he tells me the problem is fixed and to call back if it isn't. When I do inevitably call back I'm told you're closed. I'm disabled and need my Internet connection to be safe.

  • Sullyphil1
    Sullyphil (@Sullyphil1) reported from Barry, Wales

    @TalkTalk foreign call centre I physically cannot understand their accent then 1hr 20 mins on chat to be offered a contract I've got to sign for without knowing the terms then offered to another dept(bumped off)...utterly shameful service

  • PerformandGrow
    Sally Evans (@PerformandGrow) reported from Barry, Wales

    Please help! Data, sims, devices desperately needed by refugees at this time! @VodafoneUK @SMARTYMobileUK @TalkTalk @EE @orange @virginmedia

  • Bankmeto27
    The_Bankmeto (@Bankmeto27) reported from Treorchy, Wales

    @TalkTalk worst customer service I’ve witnessed with the misses. Hold for 20 minutes Silent Hold with agents. Checkout option to claim free £5 not appear while renting movie. Got charged and they still don’t understand the English behind the problem 4 departments went through.

  • IslwynD
    islwyn davies (@IslwynD) reported from Mountain Ash, Wales

    @TalkTalk Unable to reconnect tv and android phone. Message is no signal on server. Disconnected and reconnected router. Unable to connect to server. Usually no issues with TalkTalk but so close to Christmas. Not a happy house.

  • Gershwin1974
    Gerwyn Lewis (@Gershwin1974) reported from Ystrad, Wales

    @TalkTalk Good afternoon. Please could you advise on how I find out how long I have left in my contract. This information is not available when I log into my account as per your help section.

  • mattyaztec
    Wales-Golf-Madrid 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿 (@mattyaztec) reported from Church Village, Wales

    @HannahLewin12 @TalkTalk There is a cell tower down in Ton-Teg Cf38 we don’t have any phone signal in our area, might not have anything to do with your issue though.

TalkTalk Issues Reports

Latest outage, problems and issue reports in social media:

  • TalkTalk
    TalkTalk (@TalkTalk) reported

    @JamesOMahoney Please receive our sincerest condolences from the TalkTalk team to you and your family. We do apologize for the level of service you have received from us, this is not our aim. Please send us a DM so that we can help with this -Sindy

  • PaulChapman123_
    Paul Chapman (@PaulChapman123_) reported

    @TalkTalk I’m a full fibre 150 broadband customer. Contract ends 8/7/27. You have sent me an email to say as I’m no longer a TalkTalk broadband customer so no longer be able to use my email I have with you. Please explain as due to pay my next DD to you on the 13th for internet.

  • Karenyonholiday
    Kareny (@Karenyonholiday) reported

    @TalkTalk you have called me to make a new offer of service as am near end of contract. I ask that the offer be put in an email foe me yet, your team tell me they only do outbound. Your in the communication area, how is that you cannot send me an email of the offer I'd like.

  • MarkFitDT
    Mark Fitchett (@MarkFitDT) reported

    @FunJustJustin @TalkTalk there is obviously an issue as the response time on the live help is really poor. The strange thing is that the Broadband is working. Like you was glad to see not just us having the issue.

  • Scampicus
    mpc (@Scampicus) reported

    @TalkTalk Never known a company to do so much to make life impossible for the customer. chat service doesn’t work, phone service doesn’t work, X messages useless. they say DM us and make sure they switch off DM’s .

  • oldskoolbiz
    James Pianoman (@oldskoolbiz) reported

    @TalkTalk What needs to happen Mandy is this issue should have been sorted months ago. I reported it twice only to be told my internet will be better if I UPGRADE. The call centre's you use are dire, totally useful and stick to a scripts and do nothing to help customers. Kindly DM me

  • Jade60692679232
    Jade (@Jade60692679232) reported

    @TalkTalk Hi Elizabeth, she is, she’s in a town called Skelmersdale (WN8 postcode). We were told about Storm Dave potentially affecting her, but we were barely hit by it, and us & her neighbours have no issue?

  • DSteveF
    Steve F (@DSteveF) reported

    It’s NOT POSSIBLE to speak to Technical ‘Support’ @TalkTalk before 09:00 or after 18:00! CHAT Bot doesn’t get answered or responded to, Messages on X are automated too! Shocking in today’s world 🙄

  • FunJustJustin
    😀 Justin 😀 FunJustJustin 👋❤️❤️ (@FunJustJustin) reported

    @MarkFitDT @TalkTalk Same for me, I called my landline from my mobile and says my number is invalid i am glad i have seen others having the issues so i know its not just me. Hopefully @TalkTalk sort it. They have not replied to my live help.

  • rusticman991
    Neil Russell (@rusticman991) reported

    Beware TalkTalk. What a diabolical experience I've just had with TalkTalk. It's taken about 3 hours for them to tell me it will cost me £75 to send a technician out. It's TalkTalk's equipment that has broken and it was TalkTalk's technicians that made a **** up when they upgraded it !