Plusnet

Plusnet Outage Report in Warton, Lancashire, England

No problems detected

If you are having issues, please submit a report below.

Plusnet plc is a British quad play internet service provider; providing broadband using DSL and fibre technology, landline, digital television and Mobile services. Plusnet is part of BT.

Problems in the last 24 hours in Warton, England

The chart below shows the number of Plusnet reports we have received in the last 24 hours from users in Warton and surrounding areas. An outage is declared when the number of reports exceeds the baseline, represented by the red line.

Plusnet Outage Chart in Warton, Lancashire, England 11/30/2025 05:35

At the moment, we haven't detected any problems at Plusnet. Are you experiencing issues or an outage? Leave a message in the comments section!

Most Reported Problems

The following are the most recent problems reported by Plusnet users through our website.

  1. Internet (67%)

    Internet (67%)

  2. Wi-fi (14%)

    Wi-fi (14%)

  3. Total Blackout (13%)

    Total Blackout (13%)

  4. E-mail (4%)

    E-mail (4%)

  5. Phone (1%)

    Phone (1%)

  6. TV (%)

    TV (%)

Live Outage Map Near Warton, Lancashire, England

The most recent Plusnet outage reports came from the following cities: Preston.

Loading map, please wait...
City Problem Type Report Time
United KingdomPreston Internet
United KingdomPreston Wi-fi
United KingdomSouthport Internet
United KingdomBlackpool Internet
United KingdomBlackpool Phone
United KingdomSouthport E-mail

Community Discussion

Tips? Frustrations? Share them here. Useful comments include a description of the problem, city and postal code.

Beware of "support numbers" or "recovery" accounts that might be posted below. Make sure to report and downvote those comments. Avoid posting your personal information.

Plusnet Issues Reports Near Warton, England

Latest outage, problems and issue reports in Warton and nearby locations:

  • katietim katie timmins (@katietim) reported from Preston, England

    @Plusnet , I've disconnected the line. .using my data awaiting reply from plus net help , Katie

  • NickAiello3000 Nick (@NickAiello3000) reported from Southport, England

    @Plusnet confused as to why I’ve been charged disconnection fee and 1 extra months rental even though we cancelled in cool off period - spent 4 hours of my day trying to sort it out over phone - ironic we cancelled due to poor customer service ☝🏿

  • jwilson_trinem James Wilson (@jwilson_trinem) reported from Southport, England

    Internet disconnects late every evening; probably the worst internet provider I’ve suffered to date.... @Plusnet

  • heightsfarmali Alison Critchley - Heights Farm Pet Foods #SBS (@heightsfarmali) reported from Warton, England

    @RobertAtEvaris Problem is I’ve signed a contract with @Plusnet 🙁

  • heightsfarmali Alison Critchley - Heights Farm Pet Foods #SBS (@heightsfarmali) reported from Warton, England

    @RobertAtEvaris @Plusnet @plusnethelp Only just started it. We were with them at our old house and had no issues. Only been here 6 weeks so a new contract 😕

  • bluenige nigel harrison (@bluenige) reported from Longton, England

    My broadband is currently with @Plusnet but not for much longer dreadful service and not getting the advertised speeds gradually getting worse and worse #avoid

  • glenblackpool Glen Guest House (@glenblackpool) reported from South Shore, England

    Still waiting for assistance from @Plusnet and @plusnethelp Issue been going on since June and still no internet. Absolutely terrible customer services

  • vickyfylde The Fylde Blackpool (@vickyfylde) reported from South Shore, England

    @Plusnet I can honestly say this has been the worst experience ever! One month to get broadband installed as you forgot about me!!! Appalling customer service. I’ve now been told to call you back on Friday when I’m up and running to discuss a gesture of goodwill!!!

  • br1mcg brian McG 🇪🇺⭐⭐ (@br1mcg) reported from Saint Annes on the Sea, England

    @stonefish100 Plusnet have some decent deals just now. We're with them.. No reliability issues.. and you get the BT Sports app for a Fiver too.

Plusnet Issues Reports

Latest outage, problems and issue reports in social media:

  • jjand00 jaz j (@jjand00) reported

    @plusnet you know your internet service is rubbish when it’s taking nearly 2 hours to complete an iPhone update

  • MarkHowitt GM Mark Howitt (@MarkHowitt) reported

    The funniest part of the @bt_uk installation was when one of the people installing plusnet to get away from **** @virginmedia said to the younger one... did he offer you a drink?? I've worked on behalf of bt before and done interviews with them... no free drink for me no free drink for them! They get a solid 7.5 for the install though! Even gave some free financial coaching...

  • woldsweather Trevor Appleton (@woldsweather) reported

    @Plusnet You keep emailing me to tell me my webmail is over 1 Gb. Firstly I haven't used wrbmail for over 10 years. Secondly I have looked and all mailboxes are 0. Finally I find emailing needing a reply but using a noreply email address downright rude.

  • Eor_deLampe Ian T (@Eor_deLampe) reported

    Hello @Plusnet - id really like to leave you but you prevent that but not answering the phone. Clever that. How else do i leave you? No online option? Shall i cancel the DD - will you have to call me then?

  • Plusnet Plusnet (@Plusnet) reported

    @jjand00 Hi Jaz, how are you? I'm sorry to hear that you're still having issues with your broadband, I know it's not ideal, not to worry, I'm here to help! I sent you a DM on the 26th of April regarding the next steps, have you received my message? -Salik- Plusnet Sheff

  • markrich5000 Bellagio (@markrich5000) reported

    @NOW absolute worst service ever. Moved my broadband from now to Plusnet who handled the switch. All good apart from now owe me a credit/refund of £23. Have promised this 3 times and still not received.

  • MarkHowitt GM Mark Howitt (@MarkHowitt) reported

    The funniest part of the @bt_uk installation was when one of the people installing plusnet to get away from **** @virginmedia said to the younger one... did he offer you a drink?? I've worked on behalf of bt before and done interviews with them... no free drink for me no free drink for them! They get a solid 7.5 for the install though! Even gave some free financial coaching...

  • KilburnMichael Michael Stuart (@KilburnMichael) reported

    @Plusnet I'm switching to you for mobile phone but my phone connection has gone. Help please!

  • jimaxyn James (Bondo/Jimbob/Jimaxyn) Regan (@jimaxyn) reported

    @Plusnet Any idea why my bill has gone from £28 to £43 to £52 in the course of two months? Not like your service got any more reliable, or quicker? I ask on here as have been on hold for over 15 minutes and not expecting to get an answer out of your phone team anytime soon.

  • NickT80362535 Nico Thomson (@NickT80362535) reported

    @Plusnet having issues dropping out from my router. Have restarted it twice and nothing doing?