Hyperoptic

Hyperoptic Outage Report

Why is my Hyperoptic service not working?

No problems detected

If you are having issues, please submit a report below.

Hyperoptic is a fibre-to-the-building Internet service provider (ISP) based in London, England.

Problems in the last 24 hours

The graph below depicts the number of Hyperoptic reports received over the last 24 hours by time of day. When the number of reports exceeds the baseline, represented by the red line, an outage is determined.

Hyperoptic Outage Chart 04/03/2025 08:45

At the moment, we haven't detected any problems at Hyperoptic. Are you experiencing issues or an outage? Leave a message in the comments section!

Will Hyperoptic compensate me for the outage?

The recent Hyperoptic outages have enraged many of the company's customers. These nationwide outages have prevented many customers from accessing their services.

It is crucial to get in touch with Hyperoptic if you are a client and have encountered an outage in order to report the problem and receive assistance. For updates on known outages in your area, visit their website. For the inconvenience, Hyperoptic has occasionally given some customers credits and other forms of payment.

Most Reported Problems

The following are the most recent problems reported by Hyperoptic users through our website.

  1. Internet (73%)

    Internet (73%)

  2. Total Blackout (13%)

    Total Blackout (13%)

  3. Wi-fi (11%)

    Wi-fi (11%)

  4. E-mail (3%)

    E-mail (3%)

  5. TV (%)

    TV (%)

  6. Phone (%)

    Phone (%)

Live Outage Map

The most recent Hyperoptic outage reports came from the following cities: Coventry, Northampton, Islington, London, Southwark, Hackney, Croydon, Glasgow, Watford, Radlett, Hayes, Paddington, Slough, Tower Hamlets and Manchester.

Loading map, please wait...
City Problem Type Report Time
United KingdomCoventry Internet
United KingdomNorthampton Internet
United KingdomIslington Internet
United KingdomLondon Internet
United KingdomSouthwark Internet
United KingdomHackney Internet
Map Full Outage Map

Community Discussion

Tips? Frustrations? Share them here. Useful comments include a description of the problem, city and postal code.

Beware of "support numbers" or "recovery" accounts that might be posted below. Make sure to report and downvote those comments. Avoid posting your personal information.

Hyperoptic Issues Reports

Latest outage, problems and issue reports in social media:

  • ironside Ironside (@ironside) reported

    @HyperopticCS @Juliannochie @Hyperoptic Don’t get your hopes up Julian, they say wait until day X and then on the day you get palmed off. Look through my history with them. Cancel while you can.

  • Farid_UK Farid Pasha (@Farid_UK) reported

    @Hyperoptic second time i am having outage with them and no one is able to fix it. I rely on the internet for work. Also, since joining ive only been getting 1/3 of the speed i was supposed to get

  • mikiburgess Miki 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿 (@mikiburgess) reported

    Been sat in the @Hyperoptic online support chat queue for over an hour. Still not at front of queue. The quality of service had better be worth the missing of lunch!

  • HyperopticCS HyperopticCS (@HyperopticCS) reported

    @philippepolleux @Hyperoptic We're sorry you feel that way about our customer service. Rest assured that we're working on getting you the service however, we have run into issues that require time to resolve. As soon as we get an update, you will be notified of it in the complaint ticket you have raised.

  • AndrejsFjodoro2 Andrejs Fjodorovs (@AndrejsFjodoro2) reported

    @Hyperoptic @HyperopticCS See the problem with these contracts is if you sign for £35/m for 24m, and after a couple of days you loose connection for 2 weeks and is unable to WFH - you are trapped. You can’t just switch to another provider, first you have to pay £450 in this inst.

  • sophiefoskettt foz (@sophiefoskettt) reported

    @Hyperoptic the most unreliable, rude and humiliating customer service I have ever experienced… do better and reply to your customers instead of ignoring them until the next payment day so you can charge them an extra month (or 3) when they wanted to cancel. Sickening

  • AndrejsFjodoro2 Andrejs Fjodorovs (@AndrejsFjodoro2) reported

    @Hyperoptic @HyperopticCS Okay, you might have some grace period of 30 days, when you first sign the contract, to be able to cancel it, then you’re on your own. @hyperoptic Please correct me if I’m wrong. Happy to chat about it! Not renewing this year, nor ever.

  • philippepolleux philippe polleux (@philippepolleux) reported

    Already one month since we switch to @Hyperoptic . Still no internet ! No one cares ! I really don't recommend their service !

  • ironside Ironside (@ironside) reported

    @HyperopticCS now a full week since the outage in se10. No guidance on the problem or resolution time. Fed up chasing you, should be other way. What’s the plan? #hyperoptic @jamieappleseed

  • CChapmanVisuals Chris Chapman (@CChapmanVisuals) reported

    @Hyperoptic morning, is there any expected maintenance in the Leeds area this weekend, my internet has been down since Friday night, LS9 8BX Router works fine but the connection externally doesn’t work

  • StuartJECasey Stuart Casey (@StuartJECasey) reported

    45mins waiting for @Hyperoptic to message back via their chat, only for them to disconnect me and add me back to the queue. Not sure what's worse, my WiFi or their customer service right now.

  • HyperopticCS HyperopticCS (@HyperopticCS) reported

    @nzlata @Hyperoptic Please accept our apologies for not getting you reconnected, Nonna. Our team advised it is a complicated issue, and they will require more time to resolve this. :/ Please accept our apologies for leaving you offline for so long. :(

  • GiorgosGl Giorgos Glymidakis (@GiorgosGl) reported

    @Hyperoptic @HyperopticCS great job advertising how your offers support people in difficult times, while completely ignoring loyal customers and refusing to extend the courtesy. Really disappointed.

  • ironside Ironside (@ironside) reported

    @Hyperoptic Dropped? Like your service in South East London since Monday last week with no resolution time in sight? Customers being told 'fix due tomorrow' and being left hanging daily, plus over the weekend too? Sign me up!

  • ironside Ironside (@ironside) reported

    @Hyperoptic how about you lend a hand to @HyperopticCS, who hide behind DMs, provide generic replies and no detail to ongoing issues. Central London and I’ve had no internet for a week - with no resolution time in sight. #hyperoptic #outage #rubbish

  • lijendary lijē (@lijendary) reported

    @Hyperoptic you have literally caused me so much stress and nobody is willing to help

  • AndrejsFjodoro2 Andrejs Fjodorovs (@AndrejsFjodoro2) reported

    @Hyperoptic @HyperopticCS MARKING 10 DAYS WITHOUT INTERNET! Oh boy, what a journey,I had all spectrum of emotions, from denial to anger to acceptance. This is the worst internet provider. I strongly recommend you not to sign for 24 months, and consider with caution signing for 12

  • philippepolleux philippe polleux (@philippepolleux) reported

    Still waiting ! @Hyperoptic is just giving **** customer service....

  • Juliannochie Seemore (ジュリアン) (@Juliannochie) reported

    Their network people don’t work at the weekend so it will be a whole week without @hyperoptic managing to activate my internet connection. Supposed to take minutes. Extremely disappointing.

  • sullivansound 𝙎 𝙐 𝙇 𝙇 𝙄 𝙑 𝘼 𝙉 - 𝙎 𝙊 𝙐 𝙉 𝘿 (@sullivansound) reported

    @Hyperoptic SW18 Battersea reach. No service

  • HyperopticCS HyperopticCS (@HyperopticCS) reported

    @AndrejsFjodoro2 @Hyperoptic We are sorry to be the bearer of so many negative emotions for you Andrejs. Our teams are working on the resolution, and we'll gladly update you asap!

  • lijendary lijē (@lijendary) reported

    @Hyperoptic are so deceitful they have literally provided awful service at every level and I hope nobody especially students are tricked into using them just because they are cheap

  • AndrejsFjodoro2 Andrejs Fjodorovs (@AndrejsFjodoro2) reported

    @Hyperoptic @HyperopticCS See the problem with these contracts is if you sign for £35/m for 24m, and after a couple of days you loose connection for 2 weeks and is unable to WFH - you are trapped. You can’t just switch to another provider, first you have to pay £420 in this inst.

  • lijendary lijē (@lijendary) reported

    You are so much better off paying the extra to go to someone trusted like BT for internet because at the end of the day hyperoptic is going to provide terrible broadband anyways and Ron you blind

  • tanica_van Tanica van As (@tanica_van) reported

    @Hyperoptic your engineer came to my flat in SW18 on Saturday. He could not complete the install, but said he would come back once an issue was sorted. Phoned support today and now the building has been blocked from installs, even though they are installing in the building now.

  • nzlata Nonna Polonskaya (@nzlata) reported

    @Hyperoptic 10 days without a broadband and no estimates or any help from your customer service team- it is a terrible customer experience! please rectify immediately as both me and my partner work from home and need a connection asap

  • F1Danii Danielle (@F1Danii) reported

    @ironside @nzlata @Hyperoptic Initially they claimed the cables had been vandalised, took them nearly 2 weeks to fix. Within 24 hours the service broke again after ‘maintenance works’, I needed to wait for an engineer to rectify which took nearly another week. Just seems to be problems after problems.

  • kingosticks kingosticks (@kingosticks) reported

    @Hyperoptic @nokia Unlike the other unhappy customers here, I think this is great! I've been a customer for 5 years and didn't realise you were running FP4. I worked on both FP4 & 5 so it's cool to see a customer enjoying our backwards compatibility. #dogfooding

  • erossiniuk Henry (@erossiniuk) reported from Wandsworth, England

    @Hyperoptic you promise an activation in 15 minutes. There are 5 days I’m waiting for it without any explanation. If this is the beginning, what could it happen when I am a customer? #badfeeling

  • F1Danii Danielle (@F1Danii) reported

    @ironside @nzlata @Hyperoptic Back in August my service stopped running for weeks and you cannot get a straight answer out of them. Absolutely cowboys - hope your issues are resolved soon! Once my contract is up, I’m out of here